Skip to content
No results
Eesti planeerimissüsteem
Riigi tasandi planeeringud
Kohaliku omavalitsuse planeeringud
Taastuvenergia
Mõju hindamine planeerimisel
Maastikest meie ümber
Õigusaktid ja kohtulahendid
Planeerimisseaduse uuendamine
Olulise ruumilise mõjuga ehitiste määrus
Olulise ruumilise mõjuga ehitiste planeerimine
Planeeringute koostöö tegemise ja kooskõlastamise määrus
Planeeringute vormistamise määrus ja PLANK juhend
Planeeringu jooniste digitaalsete kihtide koostamise ja vormistamise juhend
Riigikohtu lahendid
Juhendid ja uuringud
Planeeringute andmekogu juhendid
ORME määruse ajakohastamise analüüs
Ruumilise planeerimise roheline raamat
Planeerimisseaduse 2. peatükk: planeerimise põhimõtted
Nõuandeid üldplaneeringu koostamiseks
Nõuandeid detailplaneeringute koostamiseks
Ruumilise planeerimise konsultatsioonihange
Keskkonnamõju strateegilise hindamise ja Natura hindamise juhendid
Rohevõrgustiku planeerimisjuhend
Kahaneva asustusega piirkondade planeerimissoovitused
Tühjeneva elukeskkonna kohandamise juhend
Muinsuskaitse ja kultuuripärand üldplaneeringutes
Tees 1: Üldplaneeringu seletuskirjas ei esitata kultuurimälestistele kehtivaid seadusjärgseid kitsendusi ja tingimusi, sest need ei ole üldplaneeringuga kehtestatavaks objektiks ning kehtivad sõltumata üldplaneeringuga kavandatavatest maakasutustingimustest
Tees 2: Kultuurimälestiseks olevaid objekte ei saa käsitleda kohaliku tähtsuse tasandilt, neid tuleb käsitleda riikliku tähtsusega objektidena, mille kaitse on tagatud seadusega; planeerimisseadusest tulenev üldplaneeringu eesmärgipärane ülesanne on kohaliku tähtsusega kultuuripärandi käsitlemine
Tees 3: Kultuurimälestiste ja/või nende kaitsevööndite kajastamine üldplaneeringu kaardimaterjalil registrinumbrite või nimetuse täpsusastmega ei ole mõistlik, kuna kaartidel on liiga palju infot ja need ei jää lõpuks loetavad; kultuurimälestiste paiknemise kohta saab infot Kultuurimälestiste registrist ja Maa-ameti kultuuripärandi kaardikihilt, üldplaneering kajastab vaid kohalikku ning üldplaneeringuga kavandatavaid tegevusi
Tees 4: Üldplaneeringu täpsusastmes ei analüüsita kohapõhiselt läbi kõiki kultuuripärandiga seotud vaatekoridore, samuti ei märgita neid kaardile, üldplaneering saab seada vaid üldisemad tingimused nt kultuurimälestisteks olevate hoonete ja hoonegruppide (nt mõisad) lähiala arendamisel arvestamiseks, et säiliks mälestise vaadeldavus
Tees 5: Üldplaneeringut koostades on teatud objektide puhul mõneti keeruline mõista Muinsuskaitseameti määratlust, et need „ei ole veel kaitse alla jõudnud“; planeeringu koostaja eeldab, et riik on võtnud riikliku kaitse alla need objektid, mida sel ajahetkel on vajalikuks peetud ning kohalikul omavalitsusel on üldplaneeringu koostamise protsessis oma otsustusautonoomia objektide üle, mida võtta kaitse alla kohalikul tasandil
Tees 6: Üksikud pärandkultuuri, maaehituspärandi jt väärtuslikud objektid on juba haaratud väärtuslike alade või miljööalade käsitlusse, kus on väärtuste säilimine ja nendega arvestamine määratud üldplaneeringus antud üldiste ehitustingimuste kaudu maa juhtotstarvete kaupa
Tees 7: Kalmistuseaduse § 4 näeb ette, et kalmistu rajamisel ja laiendamisel nähakse planeeringuga ette vähemalt 50 meetri laiune vöönd kalmistu välispiirist, koostatav planeering aga ei näe puhvertsooni rajamist ette, kuna planeeringus ei kavandata kalmistu rajamist ega laiendamist
Kõiki kaasav elukeskkond
Ligipääsetavus
Turvaline elukeskkond
Päästeameti roll planeeringute koostamisel
Sotsiaalse taristu väljaehitamise kokkulepete ja tasu instrumentide uuring
Hiiu mereala ruumianalüüs
Nutikas kahanemisega kohanemine Eestis
Eesti väikeasulate uuring
Kehtivate detailplaneeringute ülevaateuuring
Potentsiaalsete reisirongiliikluse kasutajate uuring
Digiarendused
Digiarendused
Planeeringute andmekogu
Planeeringute menetluse infosüsteem
Küsimused ja selgitused
Korduvad küsimused
Selgitused ringkirjadest
Menetluse skeemid
Menetluse skeemid inglise keeles
Menetluse skeemid vene keeles
Koolitused ja infopäevad
Koolitused ja infopäevad
Planeerimismenetluses erinevate mõjude hindamise koolitusprogramm
Ruumiloome koolitusprogramm
Planeeringute valdkonna digiprojektide seminarid
Kontaktid
riigiplaneering.ee
Planeeringute andmekogu
PLANK
maakonnaplaneering.ee
English
Accessibility
Search
Koolitused
Kalender
Koolitused ja infopäevad
Planeerimismenetluses erinevate mõjude hindamise koolitusprogramm
Ruumiloome koolitusprogramm
Planeeringute andmekogusse esitamine
Planeerijaharidus
Ruumiline planeerimine
Eesti planeerimissüsteem
Riigi tasandi planeeringud
Kohaliku omavalitsuse planeeringud
Taastuvenergia
Mõju hindamine planeerimisel
Maastikest meie ümber
Õigusaktid ja kohtulahendid
Õigusaktid
Planeerimisseaduse uuendamine
Olulise ruumilise mõjuga ehitiste määrus
Planeeringute koostöö tegemise ja kooskõlastamise määrus
Planeeringute vormistamise määrus ja PLANK juhend
Riigikohtu lahendid
Juhendid ja uuringud
Menetluse skeemid
Juhendid
Planeeringute andmekogu juhendid
Ruumilise planeerimise roheline raamat
Planeerimisseaduse 2. peatükk: planeerimise põhimõtted
Nõuandeid üldplaneeringu koostamiseks
Nõuandeid detailplaneeringute koostamiseks
Ruumilise planeerimise konsultatsioonihange
Keskkonnamõju strateegilise hindamise ja Natura hindamise juhendid
Rohevõrgustiku planeerimisjuhend
Kahaneva asustusega piirkondade planeerimissoovitused
Tühjeneva elukeskkonna kohandamise juhend
Muinsuskaitse ja kultuuripärand üldplaneeringutes
Tees 1: Üldplaneeringu seletuskirjas ei esitata kultuurimälestistele kehtivaid seadusjärgseid kitsendusi ja tingimusi, sest need ei ole üldplaneeringuga kehtestatavaks objektiks ning kehtivad sõltumata üldplaneeringuga kavandatavatest maakasutustingimustest
Tees 2: Kultuurimälestiseks olevaid objekte ei saa käsitleda kohaliku tähtsuse tasandilt, neid tuleb käsitleda riikliku tähtsusega objektidena, mille kaitse on tagatud seadusega; planeerimisseadusest tulenev üldplaneeringu eesmärgipärane ülesanne on kohaliku tähtsusega kultuuripärandi käsitlemine
Tees 3: Kultuurimälestiste ja/või nende kaitsevööndite kajastamine üldplaneeringu kaardimaterjalil registrinumbrite või nimetuse täpsusastmega ei ole mõistlik, kuna kaartidel on liiga palju infot ja need ei jää lõpuks loetavad; kultuurimälestiste paiknemise kohta saab infot Kultuurimälestiste registrist ja Maa-ameti kultuuripärandi kaardikihilt, üldplaneering kajastab vaid kohalikku ning üldplaneeringuga kavandatavaid tegevusi
Tees 4: Üldplaneeringu täpsusastmes ei analüüsita kohapõhiselt läbi kõiki kultuuripärandiga seotud vaatekoridore, samuti ei märgita neid kaardile, üldplaneering saab seada vaid üldisemad tingimused nt kultuurimälestisteks olevate hoonete ja hoonegruppide (nt mõisad) lähiala arendamisel arvestamiseks, et säiliks mälestise vaadeldavus
Tees 5: Üldplaneeringut koostades on teatud objektide puhul mõneti keeruline mõista Muinsuskaitseameti määratlust, et need „ei ole veel kaitse alla jõudnud“; planeeringu koostaja eeldab, et riik on võtnud riikliku kaitse alla need objektid, mida sel ajahetkel on vajalikuks peetud ning kohalikul omavalitsusel on üldplaneeringu koostamise protsessis oma otsustusautonoomia objektide üle, mida võtta kaitse alla kohalikul tasandil
Tees 6: Üksikud pärandkultuuri, maaehituspärandi jt väärtuslikud objektid on juba haaratud väärtuslike alade või miljööalade käsitlusse, kus on väärtuste säilimine ja nendega arvestamine määratud üldplaneeringus antud üldiste ehitustingimuste kaudu maa juhtotstarvete kaupa
Tees 7: Kalmistuseaduse § 4 näeb ette, et kalmistu rajamisel ja laiendamisel nähakse planeeringuga ette vähemalt 50 meetri laiune vöönd kalmistu välispiirist, koostatav planeering aga ei näe puhvertsooni rajamist ette, kuna planeeringus ei kavandata kalmistu rajamist ega laiendamist
Kõiki kaasav elukeskkond
Ligipääsetavus
Turvaline elukeskkond
Päästeameti roll planeeringute koostamisel
Uuringud
Tuulepargi planeeringu ja KSH (KMH täpsusega) lähtekohtade analüüs
Sotsiaalse taristu väljaehitamise kokkulepete ja tasu instrumentide uuring
Hiiu mereala ruumianalüüs
Nutikas kahanemisega kohanemine Eestis
Eesti väikeasulate uuring
Kehtivate detailplaneeringute ülevaateuuring
Potentsiaalsete reisirongiliikluse kasutajate uuring
Digiarendused
Digiarendused
Planeeringute andmekogu
Planeeringute menetluse infosüsteem
Küsimused ja selgitused
Korduvad küsimused
Search
English
Accessibility
Menu
Tagasiside
Sinu nimi
Sinu e-post
Teema
Sinu tagasiside
Hetkel populaarne
Tallinn kutsub testima Tallinna planeeringute registri uusi lahendusi
Planeeringutega kitsenduste seadmine ja motiveerimine – 25. jaanuar
Portaali planeerimine.ee tagasiside küsitluse kokkuvõte
Planeerimisseaduse värskendamine läbis Riigikogus kolm lugemist
Skip to content
Open toolbar
Accessibility Tools
Accessibility Tools
Suurenda teksti suurust
Suurenda teksti suurust
Vähenda teksti suurust
Vähenda teksti suurust
Must valge
Must valge
Suurendatud kontrastsus
Suurendatud kontrastsus
Pööratud värvid
Pööratud värvid
Hele taust
Hele taust
Esiletõstetud lingid
Esiletõstetud lingid
Lihtsad šriftid
Lihtsad šriftid
Läheta
Läheta