Arhiiv FAQs

Mida silmas pidada lepingu sõlmimisel huvitatud isikuga ehitusprojekti koostamise aluseks oleva planeeringu tellimise kulude kandmiseks?

PlanS § 4 lg 21 annab võimaluse planeeringu koostamise korraldajale sõlmida leping huvitatud isikuga ehitusprojekti koostamise aluseks oleva planeeringu tellimise ja sama paragrahvi lõike 2 punktis 5 nimetatud mõjude hindamise kulude kandmiseks. See tähendab, et planeeringu koostamise korraldajal on õigus valida, kas…

Kas üldplaneering tuleb kooskõlastada mh ka püsiasustusega väikesaarte seaduse mõistes üldkoguga, kuivõrd eelnimetatud seaduse § 5 näeb ette, et üldkogu pädevuses on kooskõlastuse andmine mh väikesaare arengukavale, üldplaneeringule ning maakasutuse üldistele põhimõtetele?

Püsiasustusega väikesaarte seaduse (VSaarS) kohase üldkogu kookõlastust tuleks planeeringumenetluses käsitleda planeerimisseaduse (PlanS) mõttes arvamusena. Kooskõlastus (ka kooskõlastaja) on haldusmenetluse seadusest (HMS §-st 16) tulenev mõiste, mis iseloomustab ainult haldusorganitevahelist suhtlust. Seega puudutavad kooskõlastused halduse kandjaid, mitte aga teisi haldusmenetluses osalejaid.…

Kas, millises etapis ja kuidas peaks kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu planeeringuala laiendama, kui selgub, et näiteks elektriliinid vms planeeringulahenduse elluviimiseks vajalik ei mahu algatatud planeeringuala piiridesse?

Planeerimisseaduse § 96 lg 4 kohaselt määratakse eriplaneeringu algatamisel muuhulgas ka teadaoleva planeeringuala asukoht ja selle suurus, sealhulgas planeeringuala piir. On mitmeid põhjusi, miks planeeringuala on vaja kindlaks määrata. Üks põhjusi on, et üldsus saaks teada, millisele alale kavatsetakse maakasutus- ja…

Kui tuuleparki ei ole ette nähtud alal kehtivas maakonnaplaneeringus ega ka üldplaneeringus, siis kas tuleb koostatava kohaliku omavalitsuse eriplaneeringuga teha ettepanek nii maakonnaplaneeringu kui ka üldplaneeringu muutmiseks?

PlanS § 56 lõikes 1 on toodud maakonnaplaneeringuga (MP) lahendatavad ülesanded, millest nähtub, et olulise ruumilise mõjuga ehitise (ORME) asukoha valimine ei ole otseselt maakonnaplaneeringu ülesanne. PlanS § 56 lõike 2 kohaselt lähtutakse maakonnaplaneeringus lahendatavate ülesannete otsustamisel maakonna ruumilistest vajadustest…

Kas tuulikulabad tohivad ulatuda üle drenaazide, kollektorite ning eesvoolude. Need ei põhjusta häiringuid eelpoolmainitud rajatiste ekspluatatsioonis.

Maaparandusseaduse  § 47 lg 3-6 näevad ette, et:(3) Maaparandussüsteemi maa-alal on keelatud tekitada üleujutust.(4)  Kuivendusvõrgu maa-alusesse torustikku (drenaaž) on keelatud juhtida heit- ja sademevett ning muud vett, mis pärineb väljastpoolt drenaaži maa-ala, kui selleks puudub Põllumajandus- ja Toiduameti luba. (5)…

Kuidas on võimalik tuulepargialade aluseid maaparandusrajatisi PTA süsteemidest (arvelt) maha võtta. Millistel alustel PTA võib seda lubada või keelata. Millised on enamasti PTA tingimused?

Maaparandussüsteemi kasutusotstarbe lõppenuks lugemisele kohaldub Maaparandusseaduse §  54. Maaparandussüsteemi kasutusotstarve loetakse lõppenuks, kui maaparandussüsteem on iganenud või lagunenud või muul põhjusel kaotanud olulise osa oma toimimisvõimest või kui kasutusotstarbe lõppenuks lugemise vajadus tuleneb avalikust huvist. Maaparandussüsteemi omanik esitab Põllumajandus- ja…

Kuidas tuleks määrata tuulikualuse maa sihtotstarve. Kui tuulikualune maa on välja jagatud, kas tuleks maa muuta tootmismaaks täies ulatuses ning seda põllumajandusotstarbel mitte kasutada? Kas oleks võimalik jagada protsentuaalselt tootmismaaks (vundament ja hooldusväljak) ja jätta ülejäänud osa maatulundusmaaks?

Katastriüksusele sihtotstarbe määramist reguleerib maakatastriseadus, mille §182 lõike 2 kohaselt ei või katastriüksusele määrata maatulundusmaa sihtotstarbega samaaegselt elamumaa ega jäätmehoidla maa sihtotstarvet, kuid otseselt ei tulene sealt keeldu määrata korraga maatulundusmaa ja tootmismaa sihtotstarvet. Samas näeb maakatastriseaduse § 18 lõige…

Kas detailplaneeringus või kohaliku omavalitsuse eriplaneeringus krundi määramisel tekib planeeringu elluviimiseks kohustus krundile vastav katastriüksus moodustada?

Planeerimisseaduse § 126 lõikes 1 (milles määratud ülesannete lahendamisele viitab ka kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu osas planeerimisseaduse § 111 lõige 1) on ette nähtud detailplaneeringu ülesandena planeeringuala kruntideks jaotamine. Sama paragrahvi lõige 6 loob seose katastriüksuse moodustamistega: kui detailplaneeringus on krunt…

Kui planeeringust huvitatud isik on planeeringu algatamise eel muutnud täiendavalt esialgses planeeringu algatamise taotluses märgitud maa-ala. Kas KOV peaks käsitlema muudetud planeeringu algatamise taotlust uue taotlusena? Kas tuuleparke kavandaval KOV EP puhul tuleks sellisel juhul teavitada avalikkust uuest planeeringualast PlanS § 96 lõike 31 tähenduses ning andma võimaluse huvitatud isikutele samasisulise taotluse esitamiseks? 

Planeerimismenetluse puhul on tegemist haldusmenetlusega, mida reguleerib haldusmenetluse seadus. Viimasest tulenevad ka konkreetsed nõuded taotlusele. Kuna planeerimisseadus selles osas mingeid erisusi ette ei näe, kohalduvad seega üldised haldusmenetluse nõuded taotlusele ja selle muutmisele. Taotluse muutmist haldusmenetluse seadus küll otsesõnu ei…

Kas ja kuidas oleks võimalik tähtaega pikendada, kui olulise ruumilise mõjuga ehitise ehitusega ei õnnestu viie aasta jooksul alustada?

KOV EP kaotab kehtivuse, kui planeeringut ei ole asutud ellu viima viie aasta möödumisel kehtestamisest arvates (PlanS § 122 lg 4). PlanS § 6 p 11 kohaselt on planeeringu elluviimine tegevus, mille eesmärgiks on planeeringus sätestatu realiseerimine ning planeeringulistest nõuetest kinnipidamise tagamine, mis on eelkõige avaliku…

Skip to content